Digitalt kartarkiv för Henrik Morast
|
Logga in
Alla användare
|
DOMA 3.0.10
Visa översiktskarta
Dölj översiktskarta
|
KML
|
Tillbaka
<< Kringelträffen Lång (2011-04-24)
|
Stockholm City Cup (2011-05-11) >>
10Mila Ö8 (2011-04-30)
Kategori:
Tävling
Karta/område:
RIksten
Arrangör:
Skarpnäck/Tullinge
Distans:
Öppen 8
Sträcka:
5.72 km
Tid:
41:13
Genomsnittlig puls:
27
Maxpuls:
205
Helt klart ett av mina bättre lopp 7,42 min/km. Kanske inte den svåraste av banor, men många kontroller hängde hyfsat svårt. Har inte kondis för att klara banan mycket fortare. En del tveksamheter, men inte något som jag på min nivå kan kalla bommar.
1. Börjar jobbigt med uppförsbacke på väg. Försiktig i virrvarret av stigar. Hyfsat rakt på, vilket var tur eftersom kontrollen satt nere i gropen.
2. Rundar grönområdet till höger. Något tveksam uppe på höjden.
3. Bra väg till korridoren. Kommer lite vänster om stenen men ingen fara.
4. Rundar det gröna till höger. Från vägen springer jag på skrå rakt på.
5. Siktar något höger om linjen för att slippa någon höjdkurva. Bra koll.
6. Vänster mot första vägen, sneddar lite genom det gröna till nästa väg. Viker upp bra. Defensivt på höjden, men rätt bra.
7. Försöker vara noggrann. Inga problem.
8. Tänker gå vänster om linjen och första höjden, men springer ändå upp på den. Blir bra ändå. Inser att det kan vara svårt genom stora vita, men dikesformationen hjälper till med avståndsbedömningen. Går rakt på höjderna NV om kontrollen och kan därför stämpla utan problem.
9. Siktar på att springa väg ett par hundra meter. Prickar vägen bra. Vikar av när den kröker. Tänker att svårigheten är att ha en bra sista säkra för att hitta gropen. Vill därför gå mot lilla höjden med branten vänster om kontrollen. Det mörkgröna lockar inte så jag tänker mig en ljusgröm väg till det spärrade området. Misslyckas dock och får trassla mig rakt igenom det mörkgröna. Dåligt! Men kontrolltagningsplanen funkar hyfsat. Noggrann sista biten, men håller ändå på att gå förbi på vänstersidan.
10. Någorlunda på linjen. Svårt på slutet, inte något distinkt att läsa på. Skönt när jag ser kontrollen i vänster ögonvrå.
11. Vägval kraftledning känns självklart. Bra avslutning rakt på.
12. Ut på vägen åt vänster. Noggrann avslutning, vilket är bra för jag behöver korrigera riktningen.
13. Inget misstag
Visa kommentarer
Dölj kommentarer
(
0
)
Lägg till kommentar
Namn:
E-post:
Spara